معرفی بهترین روپوش و پیشبند یکبار مصرف مناسب برای دندانپزشک

بهترین روپوش دندانپزشکی
فهرست مطالب

همان طور که می دانید در محیط های پزشکی امکان انتشار میکروب و بیماری های مختلفی از قبیل HIV، HCV و HBV وجود دارد. به همین دلیل کادر پزشکی و درمان باید برای جلوگیری از آلودگی ها و انتشار شان، از روپوش و یا پیشبندهای مختلفی که برای این منظور در بازار وجود دارد استفاده کنند. روپوش های چند بار مصرف بایستی پس از هر بار استفاده، شسته و استریل شوند و به همین دلیل کاربری دردسرسازی دارند.

امروزه استفاده از روپوش و پیشبندهای یک بار مصرف به دلیل سهولت در استفاده کاربرد بیشتری دارند. این نوع از روپوش ها قابلیت شستشو ندارند و باید پس از هر بار استفاده دور انداخته شوند. مطمئنا به دلیل جنس نایلونی و درجه یکی که اکثر این محصولات دارند می توانید بدون ایجاد حساسیت از آنها استفاده کنید.

برای خرید پیش بند دندانپزشکی با قیمت مناسب از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی سورنا دنتال با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سورنا دنتال
مشاوره و سفارش خرید

کاربرد روپوش و پیشبند یک بار مصرف دندانپزشکی

از این محصولات علاوه بر مصارف پزشکی و دندانپزشکی می توان در آشپزخانه های عمومی و صنعتی، آزمایشگاه ها و … به عنوان محافظ لباس استفاده نمود. با توجه به نوع کاربری این روپوش ها می توان شکل ها و انواع مختلف آن را در جنس های کاغذی، پارچه ای، نایلونی، دو لایه نمگیر و … تهیه کرد.

روپوش و پیشبند یک بار مصرف دندانپزشک

دندانپزشکان همواره با ترشحات دهانی بیماران در تماس مستقیم هستند و ممکن است حین درمان این مایعات با لباس دندانپزشک نیز تماس یابند. پوشیدن این محصولات می تواند از نفوذ ترشحات دهان بیمار به لباس دندانپزشک جلوگیری کند. ترشحاتی که بر اثر جرم گیری دندان بیمار، جراحی دندان و یا دیگر اعمال دندانپزشکی ممکن است ایجاد شود با پوشیدن روپوش های یک بار مصرف کنترل خواهند شد.

همچنین بخوانید: نقش محافظتی پیشبند های دندانپزشکی

پیشبند یک بار مصرف یونیت دندانپزشکی

امروزه علاوه بر این که رعایت اصول بهداشتی از سوی وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی و درمانی کنترل و بررسی می گردد، بلکه این مساله تبدیل به فرهنگی اصیل نیز شده است. به همین دلیل استفاده از لوازم یک بار مصرفی همچون روپوش و پیشبند نیز از ضروریات کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی محسوب می گردند. با پوشیدن این روپوش ها می توان به میزان زیادی از انتشار بیماری ها جلوگیری نمود.

معمولا روپوش های یک بار مصرف دندانپزشکی از جنس نایلون و پلاستیک هستند که برای مناسب سازی بیشتر، آنها را قبل از فرایند بسته بندی طی مراحلی ضدعفونی و استریل می نمایند. به این وسیله درجه بهداشتی بودن روپوش ها افزایش می یابد و آنها به گزینه ایده الی برای استفاده در مطب های دندانپزشکی تبدیل می شوند.

معرفی مشخصات بهترین روپوش و پیشبند یک بار مصرف برای یونیت دندانپزشکی

دندانپزشکان از روپوش های یک بار مصرف به منظور پوششی محافظت کننده از مواد مایع و ترشحاتی که در طول جراحی و درمان لثه ممکن است ایجاد گردد استفاده می کنند. به همین دلیل و برای تحقق این هدف روپوش و پیشبند یک بار مصرف در اندازه های معینی تولید می گردد.

استفاده و کاربرد این روپوش ها بسیار راحت است و این امر به دلیل بندهایی است که در قسمت پهلوی آنها تعبیه شده است. علاوه بر این بندها، نواری نیز به صورت گردنبند سهولت استفاده از آن را چند برابر نموده است. البته رعایت این نکات به این دلیل است که خریداران این گونه محصولات به راحتی استفاده از آنها توجه ویژه ای دارند.

از دیگر مشخصات بارز پیشبندهای یک بار مصرف، جنس بسیار نازک آنها است. به همین دلیل و برای جلوگیری از ایجاد چسبندگی، در بسته بندی این محصولات معمولا از پودر تالک استفاده می شود. خریداران روپوش و پیشبندهای یک بار مصرف یونیت دندانپزشکی می توانند این محصولات را در رنگ های مختلفی همچون سبز، آبی، نقره ای و قرمز خریداری نمایند.

در حالت کلی جنس پیشبندهای یک بار مصرف، بسیار نازک و از متریال نایلونی تهیه می شود. ابعاد 60*70 این محصولات، آنها را برای استفاده دندانپزشکان ایده ال نموده است.

اگر میخواهید در مورد نقش پیش بند سربی در رادیوگرافی پانورامیک بیشتر بدایند کلیک کنید.

چگونه می توان بهترین روپوش و پیشبند یک بار مصرف دندانپزشکی را انتخاب کرد؟

سایز این محصولات همان طور که در بالا اشاره شد ثابت است و نیازی به انتخاب ندارد. اما انتخاب اصلی در مورد رنگ پیشبندها می باشد. رنگ پیشبند بیمار و دندانپزشک می تواند به بیمار آرامش بیشتری حین درمان القاء کند. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب از سوی دندانپزشکان امری مهم و حائز اهمیت می باشد.

پس از انتخاب رنگ موردنظر، در صورت خرید پک محصولات نوبت به بررسی تعداد پیشبند موجود در هر پک می رسد. پیشبندهای دندانپزشکی معمولا در تعداد 50 عدد و بیشتر از آن بسته بندی می شوند که باید با توجه به تعدادشان دارای وزن مناسبی باشند.

ضخامت مناسب روپوش های یک بار مصرف را نباید فراموش کرد؛ زیرا درست است که جنس کلی این محصولات نازک است ولی نباید ضخامت آنها از حد معینی نیز کمتر باشد تا کارایی لازم را داشته باشند. برای بررسی این مساله توجه به وزن بسته بندی می تواند مفید باشد.

بنابراین فاکتورهای اصلی در انتخاب بهترین محصول می تواند به موارد زیر خلاصه شود:

  • رنگ
  • تعداد
  • ضخامت

معرفی بهترین روپوش و پیشبند یک بار مصرف دندانپزشکی

مواد اولیه مورد استفاده در تولید هر محصولی از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی می باشند. در مورد پیشبندهای یک بار مصرفی که در مراکز و کلینیک های دندانپزشکی نیز به کار می روند همین امر مصداق مناسبی برای تعیین قیمت می باشد.

مواد اولیه پلاستیکی و رنگ شیمیایی مورد استفاده در تهیه روپوش دندانپزشکی به دلیل نقش مستقیمی که بر کیفیت محصول دارند، عوامل تعیین کننده در قیمت محصولات هستند. خریداران می توانند با توجه به برند محصولات و مدل آنها، خرید خود را انجام دهند.

خرید بهترین روپوش و پیشبند یک بار مصرف مناسب برای دندانپزشکی

برای خرید بهترین نوع محصولات یک بار مصرف دندانپزشکی می توانید با کسب اطلاعات لازم، به فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی سورنا دنتال مراجعه کنید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های ساده تری نیز برای خرید وجود دارد که نیاز به صرف وقت کمتری دارد.

امروزه اکثر فروشگاه ها دارای وب سایت تخصصی نیز می باشند که کار را برای خریداران آسان تر نموده است. دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و کارها سریع تر انجام می گیرد. برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به وب سایت های مختلف و بررسی ویژگی های محصولات آنها است. در نهایت می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

دانلود pdf این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

با توجه به نوسانات بازار، لطفا جهت استعلام قیمت روز محصولات تماس بگیرید.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را بگذارید و منتظر پاسخ پشتیبان سایت بمانید
👋 سلام چه کمکی می توانم به شما کنم؟
منو
صفحه اصلی
فروشگاه
حساب کاربری من